Vecko info..

2011-05-30 11:11:31 Allmänt
» Kommentarer(0) «


Hej hej!!

Här kommer lite graviditetsinfo=)

Jag är i vecka 23.
Jag har gått 22 fulla veckor och 1 full dag (v22+1).
Jag är i 5:e kalendermånaden.
Jag är i 6:e graviditetsmånaden (lunarmånaden)
Jag är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Lör 1 okt 2011 
Jag har 124 dagar kvar till beräknad förlossning.

Mitt barn är ca 20cm långt mellan huvud och stjärt och vikten omkring 600g. För varje dag som går ser kroppen mer proportionerlig ut. Barnet börjar se ut som en fullgången bebis, men fortfarande kan man urskilja skelett och organ genom huden.
Hörseln är välutvecklad och den kan höra din röst (som under vatten), dina hjärtslag och de mullrande, gurglande och kurrande ljud din mage och tarm gör. Höga ljud som bebisen ofta hör inne i livmodern, t ex hundskall eller dammsugaren, kommer förmodligen inte att låta otäcka efter födseln.

Pussåkram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback