Mer renovering!=)

2013-08-09 17:08:23 Hus och inredning
» Kommentarer(0) «


Som ni förstår e de renovering här hemma på hög nivå!
Pappa och Johans planer har typ 100gånger dubblats från att altan skulle få nytt tak och färg så har de blivit betydligt mycket mer, men så länge de blir klart och fint får dom hålla på=)
Jag hjälper till så gott jag kan, idag tex har jag målat=)
Jag får ju sköta barnet som inte vill va med mej alls när pappan och morfar gör mycket roligare saker!
Så imorse när Johan började gräva ute på framsidan så tog jag på Liam regnbyxor och stövar och gick ut en sväng.
Han va mer än nöjd när han fick hoppa i vattenpölar och hjälpa sin pappa att gräva!
Efter att gropen va grävd så kom pappa hit med nån vit duk som skulle ligga på så de inte växer underifrån, sen åkte Johan och han iväg för att lasta av all jord och köpa grus. Dom hade även med sej libanesiska mat tillbaka som vi smockade i oss!
Nu på eftermiddagen så har "vi" fyllt igen gropen med gruset och så håller dom just nu på att riva taket på själv entrén. Kommer bli skit fint sen är de väl e klart men aa just nu känns de ganska långt borta.
Hade man haft en barnvakt till Liam så hade jag kunna hjälpa till lite mer, tex måla och allt sånt men att måla och ha en liten kille samtidigt e inte en sån bra kombo!
Aja nu kommer de lite bilder!
 
Pussåkram
 
Minibyggarnen pekar och visar hur vi ska göra!=)
Målat de som va rött, ska målas 2 gånger till och de kommer såklart bli vitt!=)
Enen e fälld och gropen för själva pelaren e grävd!
Minibyggaren!=)
Johan e duktig och gräver som tusan!
Pappa och Johan börjar fylla på med grus=)
Undra vart Liam lärt sej att han ska kasta hela tiden!
River lite tak!
Skruvar loss plåttaket!
Taket borta!!
Så nu e rivandet klart för idag, men Johan ska fortsätta att måla så förhoppningsvis blir första grundmålningen klar idag!=)
Jag ska laga lite mat och sen försöka underhålla Liam som e måttligt trött på sin mamma som e tråkig och inte bygger något.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback