Ibland vill man bara slita sitt hår!

2013-12-19 19:41:04 Jamie
» Kommentarer(0) «


2-års trotset kan va de drygaste jag vart med om!
Liam e frukansvärt jobbig just nu och lyssnar inte alls på något man säger, gör allt tvärt emot och slår dövörat till hela tiden. Han testa gränserna långt åt helvete.
Så otroligt frustrerande när han inte lyssnar, men jag har blivit bättre på att välja mina fajter. När de e gnäll och skrik så stänger jag bara av eller försöker avleda honom på något annat men när han slåss och sparkas då blir jag förbannad!
Eller som idag nu vid kvällsmaten så tar han en tugga och sen slänger iväg tallriken som en frisbee ändå ut till hallen så de ligger ris och kött överallt! De va verkligen inte lätt att hålla humöret lugnt, men jag bär iaf in honom i sitt rum för jag vill varken se eller höra på honom när han gör sådär!
Säger åt honom att så får man verkligen inte göra och att han får sitta där tills vi andra ätit upp.
Han skriker såklart hela tiden och sen börjar han ha ner alla sina böcker från hyllan och sen drar han upp alla lådor i byrån så den såklart välter!
Ja jag kommer ju lätt bli gråhårig under denna tid!
 
De blir ju inte bättre av att ha en liten Jamie som bara kan sova i famnen, och har han somnat där och man läger ner honom så vaknar han på ca 5 minuter.
Ibland funderar jag på hur vi tänkte när vi valde att skaffa 2 barn tätt.
 
Men de e ju verkligen tur att dom här perioderna inte kommer vara förevigt får då hade jag vart tvungen att anställa en person så man kan få andas nångång!
 
Men nu sover iaf Liam och Jamie äter lite mat, förhoppningsvis sover båda barnen bra i natt så jag får mer än 3-4 timmars sömn. ag känner verkligen att lite sömn skulle behövas!
 
De e också tur att dom e himla söta mina små killar, dom kommer ju långt med att ge sin mamma en massa leenden och pussar då glöms oftast de dryga bort!=)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback