Laxpasta med blandade grönsaker!

2013-05-30 20:41:04 Mat
» Kommentarer(1) «


Idag gjorde jag en liten laxpasta till kvällsmat, skit enkelt rätt gott och man kan ju göra de nyttigare om man väljer tex matlagningsgrädde jag hade dock bara vanlig vispgrädde hemma så de blev fetto varianten;)
Här kommer receptet!=)
 
2-4 laxfiléer beroende på hur många som ska äta
Broccoli
Gröna ärtor
Gul paprika
En burk championer (går såklart med färska också)
Grädde
Salt, Vitpeppar, Lökpulver och Dill
Pasta (jag använde spagetti)
 
Började med att tina laxen, broccolin och ärtorna då de va frysta.
Skivad upp paprikan och hällde av championerna.
När fisken va tinad så skivade jag den i mindre bitar, stekte de lite lätt i en gryta och tillsatte alla grönsaker.
Lax bitarna får gärna falla sönder lite de gör inget=)
Lät de allt stekas lite lätt och hade på salt peppar och lökpulver.
Hällde på grädden ca 4-5 dl beroende på hur pass mycket sås man vill ha. Jag gillar rätt "såsig" mat så de blir en del grädde=)
Smaka av om de behövs mer salt peppar och lökpulver.
Till sist häller jag i ganska mycket dill och låter de små puttra underlock tills pastan e klar.
Servera med pastan och lite parmesanost =)
Hoppas de smakar!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Tack för recept:) måste lagas snarast!

Svar: Bara roligt att du ville ha de=) Tror de skulle va gott att ha i vitlök också omman gillar de=)
Lina

2013-05-30 @ 21:15:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback