Jamie 4 månader!

2014-02-11 15:57:36 Jamie
» Kommentarer(3) «


Idag e min minsta lilla kille hela 4 månader gammal och jag vet inte riktigt vart tiden tar vägen!
Har ingen aktuell vikt och längd på min dunderklump men nästa vecka ska vi iväg till bvc för en kontroll.
Han e duktig på att äta min lilla korv och han verkar intresserad av smakisar han fått också, hittills har han fått smaka blåbärspuré, katrinplommon, mina egna smoothies och majskrok! Men de blir ju inte mycket men han spottar iaf inte ut de=)
Han sover helt okej om nätterna, somnar oftast runt 21 för natten och så vaknar han mellan 01-05 för sitt första mål mat sen runt 06-07 oftast vill han gå upp då men har jag tur så får jag honom att somna om till runt 9 tiden=)
Han har mer och mer vaken tid, och sover oftast fler men kortare gånger under dagen. Han brukar ha en längre vila runt 16 tiden på kanske 1-1,5 timma.
Äter gör han nästan med 3 timmars mellanrum hela tiden förutom under natten då.
Jamie e inte lika stabil i kroppen som Liam va i hans ålder, men han har iaf börjat att försöka stötta med benen när man "ställer" han upp.
Han e otroligt glad och mysig och han e oftast bara ledsen när maten dröjer mer än 3 sekunder eller när han e trött.
Han blir ganska rädd för hög ljud så om Liam skriker till kan han börja gråta men de lindras snabbt bara man tar honom i sin famn. Han tycker inte babygymmet e så roligt än utan sitter hellre i babysittern eller gåstolen. (Gåstolen korta stunder) Han e så otroligt lätt road när man busar med honom och skrattar hela tiden,.
Han sover endast på mage, och att ligga på mage e de som gäller när han e vaken. Börjar bli roligare att sitta upp och prata men att ligga på mage e som sagt favorit ställningen.
 
Min lilla knubbis<3
Pussåkram
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marie

Ohh så söt, =D,. har också en liten bebis, föddes i nov, så härligt =D

Svar: Tack! Isabell e super söt :) va in och kikade lite hos dej;)
Lina

2014-02-11 @ 22:14:20
URL: http://myflowergirl.blogg.se
Postat av: Emily - Ung mamma till Xena

Åhå vilken sötnos! Tiden bara flyger iväg!

Svar: Tack:) de går alldeles för fort!
Lina

2014-02-14 @ 21:12:58
URL: http://mylifeasemily.blogg.se
Postat av: fotografvesna.se

såå söt.. så fina ögon

Svar: Hihi tack:))
Lina

2014-02-14 @ 21:25:04
URL: http://fotografvesna.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback