Året som gått!

2014-01-01 15:27:03 Struntprat
» Kommentarer(0) «


Vilket år de varit och va otroligt fort de gått!
 
Januari
Vi började iaf med en hel del strul med vårat hus pga. vattenläckan i badrummet, något som vi själva inte orsakat utan dom förra ägarna. (som för övrigt bara skyller ifrån sej på andra) Vi blir tvungna att flytta till en fin lägenhet i ett fruktansvärt område där jag verkligen vantrivs.
Mycket sjudomar för både mej och Liam.
Men de fanns ju även glimtar utav glädje i samma veva, Johan bjöd ut mej på en super dejt!
Hotellövernattning i en svit, en spabehandling och 3-rätters sen lite utgång!
3 dagar efter att vi vart på våran dejt fick vi även de glädjande beskedet att vi skulle få en till liten bebis!=)
De va fortfarande tidigt så inget va ju säkert men vi va iaf super glada!
 

 
Februari
Denna månad hände de inte så speciellt mycket förutom min bröstoperation. Vi va ofta sjuka jag och Liam och så mådde jag ganska illa utav graviditeten (men de kunde jag ju inte säga till folk då)
Vi vantrivdes fortfarande i lägenheten och som de såg ut så skulle vi inte få flytta hem till huset än på några månader så de va riktigt jobbigt.
Operationen gick bra och sen jag tog bort mina PIP-inplantat har jag inte haft ett enda besvär!
Dock e väl inte brösten de vackraste som skådats men de får jag helt enkelt ta!
Lite bröllops planering va även igång mest för att få dagarna att gå och ha något roligt att se fram emot!
 
 
 
Mars
Denna månad avslöjade jag/vi att vi skulle få en till liten skrutt och att enligt våra beräkningar skulle den titta ut den 4 oktober! De va fortfarande tidigt i graviditeten men de kändes lite kul att avslöja de samma dag som jag startade min blogg för exakt 2 år tidigare och avslöjade graviditeten om Liam!
Vi va fortsatt ofta sjuka och jag va extremt trött.
Jag bokade även kyrkan till vårat bröllop (6månader och 25dagar kvar nu) och alla tyckte att jag va knäpp som bokade så långt i förväg, men vill man ha ett speciellt datum så måste man va ute i god tid!=)
Jag surfade runt på internetsidor som en galning för att koll bröllopsklänningar och diverse andra saker!
Fick även ringa 112 för första gången i mitt liv då gubben i grannlägenheten spöade på sin fru/tjej rätt rejält och de fanns även barn i lägenheten. Dock kunde inget göras då de va tyst när väl polisen kom på plats och då får dom inte gå in oavsett!=(
Liam blev 18 månader och va trotsig och go på samma gång=)
 
 
 
 

April
Mycket renovering i april blev de! Vi passade på att göra en liten uppfräschning utav vårat gamla kök då vi ändå inte fick bo hemma i huset. Vi målade om luckorna satte in nybänkskiva knoppar på luckorna och nytt kakel.
Blev helt klart mycket bättre men såklart vill man ju ha allt nytt! Något annat år få de bli de!=)
Vi va fortsatt mycket sjuka men de blir ju lätt så å de va Liams första år hos sin dagmamma och dom brukar ju säga att de tar 1 år för dom att slippa va sjuka hela tiden.
Vi började se ljuse i tunneln och vi viste att vi skulle komma hem i början på maj. Längtade så in i helvete!
Magen växte så de knakade.
 
 
 
 
 

Maj
 I början av maj så va de riktigt varmt och skönt och vi hängde med syster Lollo på stan, och vi fick äntligen flytta hem igen!
Vi gick halvvägs i graviditenen och jag hade halsbränna till förbannelse och mådde ganska dåligt.
Vi njöt av vädret och försökte hitta på roliga saker när vi va lediga och friska.
Magen fortsatte att växa och jag längtade efter semester och sommar!
Årets första bad gjordes också!=)
 
 
 
 
Juni
Vilken härlig månad vädermässigt, solen sken och de va riktigt skönt.
Gravitideten va jobbig då jag hade otroligt jobbig foglossning, blev sjukskriven från vecka 25.
En massa bakslag med vattenläckan och pengar som krävdes utav oss som vi inte tyckte va vårat fel. De va riktig tungt och allt kändes som att de gick mot oss.
Byggfirmor som gör skit jobb och försäkringsbolag som inte ger nån ersättning och vi får stå för alla kostnader!
Liams blöjor läckte igenom nästan varje natt och de va skit drygt att behöva tvätta dagarna i ända men tillslut hittade vi rätt.
Vi grillade en massa.
 
 
 
 
 

Juli
De va varmt, mycket bad alkoholfri vin/öl/cider drack jag e hel del. Åt massa jordgubbar och tjocknade på mej =)
Vi badad mycket hemma i vår lilla pool, och när Johan gick på semester så åkte vi en sväng till Särna.
Sen så va vi mest och badade och hade de skönt (förutom graviditeten då den va skit jobbig)
Vi gjorde en del utflykter också, till min mamma och Erik i Riddarhyttan, till kungsbyns zoo, olika badplatser och såklart umgåtts med vänner och deras barn=)
 
 
 
 
 
 
 

Augusti
Semestern fortsatte och vi njöt av underbart väder!
Vi fick ett litet tillskott i våran barnaskara då Levi föddes och Tove Dennis och Elvis fick sin efterlängtade lillebror!
Vi började renovera på våran altan och projektet blev kanske lite större än vad de skulle blivit från början, men vi har inte bråttom att få de klart så de e ingen fara=)
Vi åkte även till Askersund där Johan mamma och Thomas bor och hade de underbart.
Solning, grillande och massa bad och lek.
Vi köpte oss en "familjebil" så vi skulle få plats när väl bebisen skulle komma.
Jag va extremt trött även fast de va sånt härligt väder, förklaringen va att jag hade fått lite dåligt järnvärde så fick börja med järntabletter.
Hela familjen åkte även på den där härliga magsjukan, och att få de i vecka 35 e inte att rekommendera kan jag lova! Fruktansvärt!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

September
Renoveringen fortsatte med altan och entrén bygget =) Magen växte och dagarna flöt liksom ihop lite.
Liam började hos sin dagmamma igen efter lång semester med an massa roliga saker.
Vi åkte till Ina i Stockholm och hämtade hem vår fina syskonvagn, Bugaboo Donkey AllBlack! Bästa vagnen som finns på denna planet.
Hade ofta förvärkar och sammandragningar speciellt mot slutet utav månade. 9 dagar innan beräknad ankomst så gjorde jag min första hinnsvepning. Den gav mej bara pinvärkar men ett tag trodde jag nästan att något va pågång.
De blev väldigt mycket gravidsnacka här på bloggen, och ett massa klagande!
Vi va också hundvakt åt mamma och Eriks hundar då dom va i Turkiet på semester.
Sist men inte minst så fyllde min älskade Liam hela 2 år! Hur kunde de gå så otroligt fort!
 
 
 
 
 

Oktober
De va månaden jag blev 2-barnsmamma till 2 underbar pojkar!
Början utav månaden bestod utav dryga "förvärkar" som inte gjorde att jag öppnad mej och allt sattes igång ordentligt. de några besök på förlossningen då jag trodde vattnet gått och jag hade ju rätt tillslut även fast man inte trodde de från början=) Så 11 oktober så kom han äntligen ut till oss, våran älskade Jamie. På förlossnings filmen e de första jag säger till honom när han landar på mitt bröst e, e de du som legat i min mage och drygat dej?=) Såklart de va han in stora kille på 3990g och 53cm lång, 5 dagar efter BF och som höll på att driva mej till vansinne med att inte komma ut på beräknat datum=)
Resten utav månaden bestod mest av att komma in i rollen som mamma till en trotsig 2-åring och en liten bebis. Man levde ju som på små rosa moln och sömn fanns liksom inte något behov av.
Vi njöt av de fina höst vädret och tog vara på dagarna så mycket vi bara kunde!
 
 
 
 
 
 
 
 

November
Denna månad gick så fort så kommer knappt ihåg vad vi gjort, men de har vart lek bus skrik och gap i en salig blandning.
Vi har haft en del kalas och såklart en massa besök från släkt och vänner. Liam fick även åka skridskor för första gången i hela sitt liv och de va en riktig hit.
Tatuerade även in Jamies namn på armen. De har som sagt inte hänt så mycket utan mest lite planering utav bröllop vara familj och sånt=))
 
 
 
 
 
 
 
 

December
Denna månad kom och försvann, julplanering, nyårsplanering och massa julmustdrickand!
Började även med den härliga utmaningen plankan/situps och squats. dumt där vid jul då jag missade nån dag så fick börja om från dag 11 på plankan/situps och i samma veva så körde jag även på med squatsen.
Så nu e de dag 16 på planken/situps och dag 6 på squats!
De har vart ganska mycket planering utav bröllop även fast de kanske inte dokumenterats med allt här i bloggen men nu när de e 6 månader och 25 dagar kvar kommer de garanterat bli mer om de.
 
Har tyvärr inte fått in mina jul och nyårsbilder i datan än så slänger upp de ikväll ok barnen tillåter=)
Hoppas ni alla haft en underbar jul och ett underbart år!
Nu e de 2014 och jag önskar er alla ett gott nytt år och god fortsättning!
 
Pussåkram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback