Våran "kärlekshistoria"

2014-01-22 13:25:42 Struntprat
» Kommentarer(4) «


Efter gårdagens inlägg fick jag lite förslag från mina kära vänner i min mammagrupp på facebook om vad jag ska skriva om=)
De finns nog ganska många nya läsare som inte vart med från börja, eller jag och Johan va ju tillsammans innan jag startade denna blogg men iaf!
Så jag tänkte att jag tar de från början med massa fula bilder som jag hittat på oss genom tiden som gått.
 
Jag och Johan träffades när jag började jobba på Tibnor i Köping 2008, han hade då jobbat där i lite mer än ett år och va väl en ganska tråkig kille som inte sa så mycket till någon som han jobbade med. Han gick liksom mest med sina hörlurar och gjorde jobbet.
Jag själv e ju en pratkvarn så han kunde ju glömma dom där hörlurarna för hur tråkigt e de inte att gå omkring på jobbet utan att snacka skit?;)
Hur som hest så fick jag väl killen att börja prata men han va rätt blyg. Kan också säga att Johan va verkligen inte min smak på kille överhuvudtaget och jag såg honom bara som en vän (just då)
Jobbar man inom plåt industrin som vi då gjorde och de bara va typ äldre som jobbade där e de klart man tyr sej till den som e som sej själv och ålder.
Vi jobbad ihop i ca 8 månader och sen i slutat på 2008 så blev de den där ekonomikrisen och vi båda blev varslade. Skit tråkigt att inte ha nått jobb att gå till men vi gjorde de bästa av situationen, de betydde vin, öl och  guitar hero hemma i Johans lilla 1:a i Arboga som va tapetserad i Leksands saker!
De va liksom som att komma in i ett pojkrum igen inte en utflyttad kille haha!=)
Min lägenhet hemma i Västerås höll på att renoveras så man kan ju säga att jag typ flyttade in hos Johan då vi båda va dom enda som va hemma dagarna i ända!
De e ledde till de andra och den 27 februari så bestämde vi oss för att bli tillsammans;)
 
Vår första fest där vi såg utanför jobbet, i Örebro!
Ja vi e verkligen inte vackra hahaha!=)
 
=)
Guitar hero!
 
Under vårt första år så jobbade jag i Oskarshamn på kärnkraftverket, vi flyttade även till min lägenhet i Västerås då jobb möjligheterna för Johan va bättre där en i pytte lilla Arboga.
Vår första "semester" firade vi på Hultsfred och jag kan lova har man stått ut med mej i en vecka i tält där så kommer han stå ut med mej resten av sitt liv!!
Vet inte riktigt va han tänkte när han sa att vi skulle dit och jag vet inte hur jag tänkte när jag sa att de blir kul!
Fy fan fyllon, smuts och bajamajor e inte min typ av semester, mer all inklusive massage och sol! 
Men Johan hade jätte kul och jag hade väl lite kul ibland men mest va de bara jobbigt!
 
 
Vi festade en hel de med våra vänner, vi flyttade från vår lilla 1:a till en jävla källarlägenhet vi.
Vi skaffade hund. Vi festade mer och levde rövaren. Vi var på min bästa vän Emelies och Eriks bröllop i Söderhamn. 
Våra 2 första år bestod mest av fest och roligheter skulle man kunna säga=)
 
I Arboga på fest hos Johan.
Medeltidsdagarna i Arboga
På krogen i Västerås (Pluto)
Emelie och Eriks bröllop!
En mycket sällsynt puss bild! Jag gillar inte att pussas på bild!=)
Jimmies 25-årsfest
Brillorna och Johan med värsta skägget!
 
Fest i Arboga!=)
<3
<3
Johans farfar firas=)
Åkte på en del Leksands matcher har vi gjort också=)
Heja Leksand=)
 
 
I november 2010 så bestämde vi oss för att boka en resa till Bali och även ta bort min p-stav då de oftast brukar ta 1 år innan man blir gravid, dock va så inte fallet för oss utan här blev Liam till på första försöket om de nu ens va ett försök=) Vi hade ju även bokat vår resa till Bai så jag fick snällt åka dit i veckan 10-12 och de va kanske inte den bästa tiden i en graviditet att åka dit men de va bra härligt ändå även fast de va väldigt skitigt!=)
Vi kom hem därifrån och så flyttade även en till hund in till oss. Nu hade vi Melker och Linus!
Vi flyttade till en fin lägenhet på Haga dock va den högst upp utan trappor så vi började se oss omkring efter nytt boende.
Hela 2011 gick vi och väntade på vår lilla bebis som va beräknad till den 1/10 men som efter 68 timmar långt värkarbete och 18,5 timma inne på förlossningen äntligen tittade den 30/9-11 en hel dat innan BF.
Nu började vi ett nytt kapitel i vårat liv och de som föräldrar=)
Vi köpte vårt lilla hus och vi flyttade dit i november 2011.
  Vårat första år som mamma och pappa va underbart, jobbigt och spännande på samma gång.
Allt i en jätte konstig blandning!
Plötsligt blev vårt partyliv helt bortglömt och jag kan liksom inte riktig minnas sånt som vi gjorde innan vi fick barn! Vi visste att vi ville ha fler barn och att vi ville ha dom tätt, så vi började väl jobba på de i september 2012 och i januari fick vi de glada beskedet att en liten bebis skulle komma i början på oktober om allt skulle gå bra!=)
Så den 11 oktober tittade lillebror Jamie ut och vi blev en komplett familj, jag och mina 3 killar!
 
Skulle såklart kunna skriva hela dagen om detta ämne men nu har jag bjudit på en massa fula bilder från våra första år tillsamans=))
Hoppas ni tyckte de va skoj att läsa om de!
 
Pussåkram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Thilde

Superkul att läsa! Tänk allt kul man haft/har :) och vilken snygging du va/är!!

Svar: Haha va roligt att du tycker de!=) Man va ju/är ju en riktig pudding hahaha=))
Lina

2014-01-22 @ 13:40:23
URL: http://thiilde.blogg.se
Postat av: Matilda

Hej! Vilken trevlig blogg du har! Jag kommer inte ihåg hur jag hamnade här hos dig men skitsamma du skriver roligt och bra ;-D Nu reagerade jag när jag fick se att din sambo var från Arboga, då en annan också är det. Frågade min sambo just om han kände igen honom och det visade sig att de är lika gamla och han visste vem han var! Kul! Tycker jag iaf när jag hamnade här helt random =) Tack för en bra blogg! Lycka till med bröllop och allt! =)

Svar: Men va roligt att höra!:)) vad glad jag blir när du säger så:)
Världen e bra liten ibland:) fast Arboga e ju inte heller så stort haha;) då vet säkert Johan vem din sambo e också.

Tack behöver alla lyckönskningar i detta planerande ;)
Lina

2014-01-22 @ 21:51:58
Postat av: Erika

Fin blogg du har! Här kommer jag kika in igen.

Svar: Tack så mycket!:)) välkommen igen;) hoppas du ska trivas haha:)
Lina

2014-01-24 @ 14:36:35
URL: http://erikacao.blogspot.se
Postat av: jennifer, mamma till 2 töser

åh vilken resa!
kul att se hur ni hängt ihop genom åren :) snygging där!

Svar: Haha aa de e lite roligt att sitta och kolla tillbaka på bilder och sånt, men snygging vette tusan hahaha=)
Lina

2014-01-25 @ 22:39:56
URL: http://jagotjejerna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback