Hemma igen!

2013-02-28 21:41:25 Struntprat
» Kommentarer(1) «


Nu har vi kommit hem från Stockholm. Resan hem gick bra inte nå ont eller att vi åkte vilse;)
Precis när vi kliver ur bilen så började de göra lite ont men de e nog mest för att jag suttit stilla hela vägen hem och lyssnat på ljudbok:)
Tog 2 Alvedon nu så förhoppningsvis så slutar smärtan snart!

Nu ska jag förklara lite hur allt gick till!:)
De började med att jag får klä av mej och lägga mej på britsen, sköterskan Felix berättar att han ska tvätta min kropp med sprit och klä in den i skyddspapper. Han frågar även om jag vill att dom ska sätta ett skynke framför ansiktet eller om jag vill se, jag väljer såklart att inte se!
När han tvättat med sprit så blir de sjukt kallt men jag e rätt nervös så de känns som att jag håller på att svettas iaf haha:)
Han förklarar lite hur Gustav kommer göra och så där.
Gustav kommer in och frågar hur de känns och om jag e nervös, jag säger att jag gärna har lite musik på så man inte höra alla läskiga ljud och de fixade han såklart! Han går igenom hur han ska göra och att ärren som jag kommer få blir anntagligen mindre än dom jag hade då han tar bort dom.

Han börjar lägga bedövning på mitt högra bröst och de känns inte så speciellt mycket, typ som när man tar ett blodprov. När bedövningen väl e satt på båda brösten så frågar han om jag vill att han ska berätta vad han gör och de vill jag.
Han lägger första snittet och vi pratar om allt mellan himmel och jord!:) känns inte något alls förutom att han lixom trycker och så! Skit svårt att förklara hur känslan e men de gör ju inte ont utan e mest lite obehagligt! För att lossa själva implantatet så använder han nått verktyg som låter lite som en tatueringsmaskin fast inte lika högt och de går väldigt lätt att "ploppa" ut:)
Jag får se de på engång och han sa att de såg jätte fint ut!

Sen går han över på bröstet jag haft problem med, och han känner att de e mer spänt än de andra. Vet inte riktigt hur han ser men efter en liten stund så säger han att han ser att de bildats en "kapsel" och de betyder att när jag fått en infektion så har den satt sej på implantatet och bildat en typ hinna som lägger sej som en ärrvävnad om bi förstår hur jag förklarar!
Han visar mej en liten bit hur själva hinnan ser ut och de ser typ ut som en fettbit på typ en kotlett :) smalare såklart!
Lite bökigare att få ut på detta bröst men efter lite dragande och slitande ( låter brutalt) så ploppat även den ut!:)
Då ser han även att färgen e annorlunda men inte att de e nå trasigt så anntagligen har själva ytan på implantatet blivit dålig så att silikonmassan inne i inlägget reagerat med mina vävnader inne i kroppen.

Han syr ihop mej och glömsk som jag e glömmer jag fråga hur många stygn, men förra gången va de 7 på varje så de lär väl va nått liknande:)

Vi får sitta och vänta i ett rum medans dom övervakar mej lite så inget händer den närmast timman och jag mår bara fint då bedövningen inte släppt!:)
Nu har jag blivit sjukskriven tills den 18 mars och jag hoppas denna tid ska gå fort och va så smärtfri som möjligt!:)

Tack kära pappa för att du kom och tog hand om Liam medans vi va borta! Vet att du gärna göra de men tack iaf:) <3

Nu ska jag strax försöka sova och tror därför bli på soffan då Liam säkert vaknar vilken sekund som helst och vill komma och lägga sej i våran säng.
Orkar inte böka med honom nu när vi bor här så han e så välkommen så men kanske inte om jag har skit ont då får Johan mysa med honom själv istället!

Kommer lite bilder på mina inlägg som jag fick ta med mej hem:) dålig kvalité men iaf!:)

Pussåkram!


Kommentarer
Postat av: hanna

Skönt att allt gick bra och att du äntligen blir fri från besvären! Tror att du är superfin utan inplantaten, även om du var fin med dem i också förstås! :) Kram!

2013-03-01 @ 12:55:09
URL: http://ourfamily.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback