Första natten!

2013-07-31 09:25:55 Struntprat
» Kommentarer(0) «


Sådär nu e första natten avklarad, och den har absolut gått över förväntan!
Jag hade lite svårt att somna men de visste jag redan, jag e ju inte den som somnar på 3 sekunder när jag lägger mej ner i sängen som min kära sambo kan göra.
Runt halv 1 så va jag upp första gången och hämtade ungen på soffan, där satt han och ropade på mamma.
Jag bar in honom och satt en stund vid hans sida så han somnade om, gick och la mej och 15 minuter senare va de samma sak igen.
Denna gång ville han ha välling men jag tyckte inte att han behövde de så han fick va utan.
han somnade om igen och jag gick tillbaka till våran säng, 5 minuter senare sitter han igen i soffan och ropar på mamma så jag går dit och säger att nu e de natten och bär in honom i sin säng igen.
Nu e klockan strax efter 1 och jag börjar bli riktigt trött så jag går ut direkt från hans rum och lägger mej.
Han följer efter fast såklart ut till soffan inte till våran säng och då va de Johans tur för jag hade nästan hunnit somna på den tiden=)
Han blandar en flaska till honom och Liam sveper den och somnar om, men vid 01.30 så vaknade han igen och då gick Johanupp lyte upp honom och a ner honom igen i sin säng, han sa inte ord utan la bara ner honom.
Så från kl 01.30 har han sovit till kl 7.30 i morse så jag e absolut jätte nöjd=)
 
Kommer säkert bli värre och bättre nätter men denna första natt gick ju super=)
Men vi fortsätter och köra på som vi gjorde inatt och en vacker dag så kanske ungen sover hela nätter!
Ikväll ska jag förberda en flaska och ge honom första gången han vaknar så kanske han somnar om på engång=)
 
Nu har familjen ätit frukost och jag har tagit en välbehövlig dusch, ska iväg till min barnmorska kl 10.30 och lyssna på lilla bebisen=) efter de ska jag passa på att storhandla utan barn och man!
Efter Liams vila e planen att åka till Slagsta för att testa deras glass, jag måste ju passa på nu när jag e gravid då jag kan proppa i mej massa laktos utan att bli dålig=)
Eftersom jag inte e speciellt sugen på att va gravid igen så e detta min sista chans;)
Senare idag kommer mamma och Erik, får se om dom villa ha mat och då kanske vi kan grilla om vädret vill med sej!
Pussåkram
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback